Verzenden & retourneren

Verzending en levering

Levertijd

Eschenbach:
De meeste Eschenbach artikelen in deze webwinkel zijn op voorraad bij de fabrikant in Duitsland. Gemiddelde leveringstermijn door GLS bedraagt 2 a 3 werkdagen. In sommige gevallen kan de levertijd 3 tot 4 weken in beslag nemen. In dit laatste geval nemen wij contact met u op en krijgt u de mogelijkheid uw bestelling kostenloos te annuleren. Let op: het assortiment is niet aanwezig in ons optiekkantoor.

Schweizer:
Uit voorraad fabrikant (Duitsland) leverbaar. In tegenstelling tot Eschenbach worden deze artikelen rechtstreeks naar u als klant verstuurd middels DPD. Gemiddelde leveringstermijn bedraagt 1 a 2 werkdagen. Helaas kunt u geen voorkeurs afleveringsmoment bij DPD opgeven. In sommige gevallen kan de levertijd 3 tot 4 weken in beslag nemen. In dit laatste geval nemen wij contact met u op en krijgt u de mogelijkheid uw bestelling kostenloos te annuleren.

Levertijd bij vooruitbetaling
Bij vooruitbetaling kan het 1 tot 3 werkdagen duren voor wij uw betaling hebben ontvangen. Bij ontvangst krijgt u per e-mail bericht en wordt uw bestelling nog dezelfde dag in behandeling genomen.

Indien u niet thuis bent
Als u niet thuis bent bij aflevering, wordt de bestelling de volgende dag opnieuw aangeboden. Mist u ook deze aflevering, dan kunt u de bestelling nog 3 weken ophalen op een postagentschap. 

Het pakket online tracken
Indien op de productpagina bij het gewenste artikel "bestelling voor 15:00u, volgende (werk)dag geleverd" staat, komt dit rechtstreeks van ons kantoor. In dat geval leveren wij uw bestelling aan bij PostNL. U ontvangt van ons een bevestigingmail. In de bevestingsmail staat ook een trackingnummer en een link naar de track & trace site van PostNL zodat u kunt zien waar het pakket zich bevindt.

Om organisatorische redenen is het vooralsnog onmogelijk een track & trace link te versturen indien de bestelling rechtstreeks vanaf de producenten in Duitsland wordt verstuurd.

Verzendkosten
Vanaf € 50 orderwaarde worden geen verzendkosten berekend.
De verzendkosten naar alle adressen binnen Nederland bedragen € 4,95
Verzendkosten buitenland: € 9,95

Retourneren en service

Veertien dagen afkoelingsperiode
Bij Optiekwereld kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Deze periode gaat in op de dag na ontvangst van het artikel. Het is wel van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Niet alle artikelen kunnen geruild worden. Zie de hier onderstaande uitzonderingsgevallen.

Uitzonderingen

Voor artikelen die beschadigd of incompleet zijn kunnen wel kosten in rekening worden gebracht. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Voor het beoordelen van verbruiksartikelen (zoals reinigingsvloeistof) is het niet nodig dat de verzegeling wordt verbroken of geopend wordt. Verbruiksartikelen waarvan de verpakking geopend is geweest en/of waarvan het beschermfolie is verwijderd kunnen wij niet meer verkopen, waardoor de waardevermindering 100% is. Heeft u vragen over de mogelijkheid tot ruiling van uw product? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Stappenplan ruilen en retourneren

Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen.  Is uw artikel defect? Lees dan eerst garantie.

Retourprocedure
Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:

  • Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een RET-nummer aan via een mail naar verkoop@optiekwereld.nl
  • Vul hiervoor het retourformulier compleet in en stuur deze naar verkoop@optiekwereld.nl of gebruik het EU formulier.
  • De bestelling dient zo spoedig mogelijk retour gestuurd te worden: daarbij heeft u 2 mogelijkheden:
    i. binnen 14 dagen na ontvangst zonder voorafgaande melding, of
    ii. binnen 14 dagen na ontvangst ons van de herroeping op de hoogte brengen (RET-nummer) en het artikel vervolgens binnen 14 dagen na die melding retourneren.
  • Verpak de retourartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  • De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd.
  • Op de retourzending dient duidelijk het RET-nummer vermeld te staan.
  • De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder
  • Een terugstorting wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen verwerkt. Dit gaat in vanaf de dag dat wij van de herroeping op de hoogte zijn. Wij wachten echter met betalling totdat het product binnen is of de klant heeft aangetoond het product te hebben verzonden.
  • Als de volledige bestelling wordt geretourneerd crediteren wij de originele factuur inclusief de verzendkosten.
  • U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Download hier het retourformulier.
 

Voor het invullen van het retourformulier heeft u een recente versie
van Adobe Reader nodig. Download hier gratis de laatste versie.

Als u de retour niet vooraf aanmeldt, dan dient u het product binnen 14 dagen na ontvangst retour te sturen. Voeg bij het pakket dan het retourformulier of een andere melding waaruit blijkt dat u de overeenkomst wenst te herroepen.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »